Un produs Blogger.

Oameni şi vremuri

Dai dovada de simpatie?

Iti place acest post?

Vine o vreme când nu mai suntem noi, rămânem în urma vremurilor pe care le trăim şi asta doar dacă nu suntem atenţi la tot ceea ce ne înconjoară ,trecem nepăsători şi răi pe lăngă semenii noştri.
Nu departe de mine locuieşte un bărbat singur cu care detinul nu a fost prea darnic.E adevărat că nici el nu a fost atent cu meandrele lui şi s-a lăsat purtat într-un vârtej din care abia a ieşit.Când eu l-am cunoscut încerca să iasă din starea de singurătate apelând la una din oportunităţile oferite de o democraţie originală cum este şi azi cea de la noi.Lucram împreună la RBL ca agenţi dar mi-am dat seama că e mult prea slab ca să reuşească în ciuda aerului de superioritate pe care îl afişa mereu.
Când a aflat că suntem vecini mi-a făcut confesiuni şi astfel am aflat cum ,după revoluţie soţia lui a plecat în Israel ca să lucreze,asemenea miilor de femei românce,pentru a salva situaţia materială disperată a familiei.El a rămas cu cele două fiice ,eleve de liceu,a să aibă grijă de ele.Doar că nu făcea nimic,era răsfăţatul familiei şi asta l-a costat scump.
La întoarcere, Maria l-a anunţat că divorţează, îşi găsise un bărbat acolo, în neagra străinătate şi a preferat să plece cu el.A luat şi fetele cu ea,undeva în sud unde şi-au construit o vilă de toată frumuseţea.
 Nu-l mai vazusem demult,chiar mă gândeam cât îşi mai plânge de milă deoarece în discuţiile noastre cam asta făcea.Mâ îndreptam spre casă,când văd în faţa mea un grup de două doamne,bine îmbrăcate care se îndreptau spre Catedrală.Le acostase un tip cu un fes albastru şi le cerea ceva.Nu ştiu ce au răspuns acestea dar el s-a întors spre mine şi mi-a spus:
-Ana,îmi dai un leu să-mi cumpăr o pâine?Am rămas uimită de starea în care era, mâinile îi tremurau, avea ochii injectaţi,obrajii roşii ca para focului.L-am întrebat ce s-a întâmplat dar mi-a atras atenţia să nu-i fac morală ci doar să-i dau banii, dacă vreau .Sigur, i-am dat mai mulţi decât mi-a cerut, mi-a mulţumit de câteva ori,apoi s-a intors şi a plecat spre casă.Am rămas cu un gust amar,aş fi vrut să-l ajut mai mult dar am înţeles că nu dorea acest lucru.

Din partea casei:

1 comentarii:

Hrista spunea...

' am inteles ca nu dorea acest lucru ' este poate fraza care reiese dintr-o prima intelegere ca fiind cea care poate sa ofere valoare contextului in sine. Situatia fiecaruia dintre noi consta in faptul ca o mare parte din ceea ce facem, traim, simtim se datoreaza alegerilor pe care la un moment dat le facem. Si daca nu faci o alegere in esente este o alegere de a nu alege, nu?

Trimiteți un comentariu

Advertisements

Advertisements